Sabtu, 5 Mac 2011

Dilemma....

Assalamualaikum...

Aku dalam dilema skrg. Menaip dlm keadaan ragu2, adakah tindakan aku ini betul ? atau aku perlu bertindak melakukan sesuatu agar x berlarutan ? Entahlah. Terlalu kusut. Kawan2..bantulah aku. Aku masih menyayangi mereka. Tidakku ingin perhubungan baik terputus gara2 sesuatu yg meremehkan. Semua org makin berubah fikirku. Dan aku, sbg manusia biasa perlu dan WAJIB menerima perubahan mereka. Aku hanya mampu berdiam diri, takut nak berkata2. Bimbang tersilap kata makin menambahkan kekeruhan. Aku sedaya upaya cuba bertahan dr melukakan. Berat sgtkah ? Andai segala kesilapan atau kesalahan blh disandarkan pada aku. Letakkan semuanya atas aku agar tiada yg terluka. Mengalah...terlalu payahkah..... (T_T)
Ya Allah..kuatkan aku seperti mana kau kuatkan semangat rasulullah saw.

aku selalu dgr kata2 ni "jgn jadi manusia yg hipokrit dlm hidup ini kelak dibenci orang" tapi..aku merasakan hipokrit tu perlu bg menjaga hati dan perasaan orang lain agar x terluka dlm sesuatu keadaan. Andai aku silap perbetulkan aku teman =)

Tiada ulasan: