Sabtu, 7 Mei 2011

Kemanisan di Kenyir

Assalamualaikum...

Petang kemarin aku p makan2 angin kt kenyir. Kali ketiga aku pergi. Kali ni g dgn umi n abah, member kamcing aku pn ada sorang. Kat kenyir ada fiesta Klasik Nasional dgn kerjasama Ketengah. Seronok, sebab ni kira kali pertama aku berjalan ke kenyir dgn umi n abah. Sebelum ni dgn cg long lah, xpdc ke tembat n gua bewah. Kali ni dgn family lak, kemeriahannya lain skt.

Bertolak lps solat jumaat ptg baru sampai. tabik spring ah kat abah, walopon tu kali pertama dia ke kenyir tp masih tau g jln2 nak ke kenyir siap cerita satu persatu lagi nama jalan sepanjang kitaorg otw ke kenyir. Hahaa..mentang2 lah kenyir dekat2 dgn area kuala berang tempat dia keje. Tu untungnya jd posmen dpt kenal org tu org ni, jln tu jln ni.

Masa kt sana tuh..aku ingatkan leh laa jmpa ngan dj klasik nasional kegemaran aku tp x dpt lah...klu g mlm ni mesti dpt jupe dgn artis2 veteren.. L.Ramli, Zureda, Azizul Kamis...ramai g ada tp lupe dowh. Yg ada Mat Over je, suspen gila tetiba dia tegur aku n member aku. Haha..x terkata kejap. Hahaa..aku rs nama2 yg aku sebut ni, x ramai remaja seusia aku mengetahui siapa diaorg. Xpelah..x penting pun x tau bukan masuk dalam paper sejarah, hehehee....

Masa dk kt kenyir, teringat segala mala jenis memori masa aku dtg ke kenyir sblm ni.Terlalu byk kenangan manis. Dahlaa masa tu ada karaoke lagu2 lama, lagu2 slow jd kenangan2 manis tu bermain2 je kt kepala, mengimbau kembali di ingatan memang samalah dgn ayat ni "Klasik nasional menggamit memori" memang menggamit sungguhlaa dgr lagu2 lama nih..hahaha...

Masa blk pun sama....abah lalu jalan yg sama mcm jln yg aku blk dr gua bewah di kenyir dulu. Setiap nama2 jalan tu menjadi kenangan best ah buat aku. Mcm2. Lebih2 lagi kt klasik masa tu tgh mainkan lagu dr jeffrydin, kenanganku. Lagu yg sama gk aku dgr masa dlm perjalanan blk dr bewah. Hahaa..tersenyum simpul aku sorang diri masa tu. Klu abah dgn umi tgk konfirm dieorg kata aku x betul. hahaha....

Hmm...penah x korang rs..saat keindahan, kemanisan cepat je berlalu sebulan bagaikan sehari sedangkan saat keprihan, kesusahan sehari bagaikan setahun lamanya. Hanya masa tu je fikiran aku bebas drpd dibelenggu benda2 yg x sepatutnya. Dan kini, aku kembali ke alam nyata. Kembali pada diriku semula...
 

Tiada ulasan: