Khamis, 29 Disember 2011

Aku tak sekolah lagi daaa

Assalamualaikumm

Baju sekolah dah beli ? Belum. Kasut dengan beg sekolah dah beli?? belum jugak. Dah tu apa yang dah belinya ?? Sekolah dah nak buka ni, berapa hari je lagi tinggal. Ok, done !! Hahaa abaikan itu. Aku meroyan nih. Hahaha. Sedar2 lah weh ko tu dah bukan budak sekolah lagi. Apa daaaa. Tunggu bulan 5 nanti baru jadi budak sekolah balik. Waa, excited nih. Hohoo ^_^


Oke dah cukup2 berangan. Huhu. Ehh sebenarnya aku nak cerita pengalaman aku. Hurm, pengalaman ke?? Kenangan ahh sedap sikit. Haha. 

Oke2 bila nak start daaa. Hari ni kan pendaftaran semua pelajar sekolah aku, SMK Dato' Razali Ismail. Mesti aa ramai budak baru budak lama ada datang kan. Cikgu baru cikgu lama. Ehh cikgu baru ?? Hahaa..ada nampak baru2 ni, tak taulah guru baru ke atau tidak. Selamat datang guru2 baru *blushing* Hahaa..

Aku saje je menyibuk kat sekolah tu. Adalah sorang cikgu aku nikan. Cikgu kaunselor aku. Rasa2 nya budak2 sekolah aku mesti kenal dengan cikgu ni yang suka sangat bergurau dengan budak2 mostly budak lelaki kalau kena sekeh tu perkara biasa dah bagi yeorang. Haha mampus aku kalau cikgu baca ni. Buat2 tak tauuu ...lalalala. Oke aku tanya lah cikgu tu bila daftar masa chat kat mukabuku kemaren. Da tau masih nak bertanya. Haha tulah namanya takde modal. Ok stop. Cikgu tu cakap esok (hari ni). Cikgu tu tanya aku nak daftar jugak ke ?? Kelas untuk aku takde so nak letak kat mana?? errkkk aku cam ?? Kfine, saya bukan lagi budak sekolah *mengjengkelkan tol ayat aku nih* hahaa. Aku cakap aku dah taknak duk SMKDRI dah, bulan 5 nanti nak daftar kat SS (Sulatan Sulaiman). Haha...yey2, tak sabar rasanya. 

Ok so hari ni aku melepakkan diri aku ke sekolah kat koop iaitu koperasi sekolah. Korang kalau tak tau pe tu koperasi sekolah aku sembelih kangg. Haha gurau je. Takut aa tu... Hehe. Aku ingatkan aku sorang je ex-sekolah yang der kat situ rupanya aku jumpa gak geng seperjuangan aku. Asyrafmuhaimin and Muhdfathi. Hoho..excited beb dapat jumpa yeorang since lepas dieorang abis exam bio kitaorang dah tak jumpa2. Aku tengok dia sumer duk sebuk2 susun buku letak lam plastik. Aku ?? Takkan nak tengok je kutt. Join sekali aa. 

Masa tu dekat dewan ada taklimat kan. Sudah je taklimat koop mula penuh dengan makpak dengan pelajar lagi nak amik yeorang punya pakej (buku2 lee tu). Aku bila tengok orang serbu koop, aku macam errr macam nak bunuh aku je.. Haha. Oke, aku tipu. Hehee. Ok, aku pun tolong lah mana2 yang patut. Yelah takkan nak tengok jee kan. Apalah ko ni. Kuing3. Makin lama makin ramai. Aku lak mula berlari2 anak mencari buku2 untuk anak2 makpak mereka. Ok aku tipu lagi. Aku tak berlari anak tapi berlari cam lipas kudung. Haha. Tipu lagi. Koperasi sekolah aku bukannya besar cam stadium nak berlari2 hapak sumer tu. Haha. Jangan marah err, otak tak betul. *wayar tercabut, keh3* 

Tapi, serius aku memang dah macam kelam kabut lebih2 bila cikgu letak aku kat bahagian counter main2 duit segala tu. Tolong aku tak sukeee. Kalau suruh aku angkat barang, benda2 lain oke lagi asalkan jangan pitis (duit le tu).  Haha. Aku takleh tengok duit, pening. Haha. ngaku jela ko tu takut salah kira duit. Keh3 *Blushing lagi*.  Teringat lak masa aku tolong cikgu akaun aku tahun lepas daftar budak kelas dia, tersilap kira duit mujurla pakcik tu sedar kalau tak. Hehe. AKu da kata aku tak layak jadi akauntan, takut ngan duit. Haha. Macam aa duit tu hantu.( -_-")

Dan bila aku tengok ada budak2 form 1 yang skema lagi muka cam suci bersih je ala2 excited and takut2 mai kat koop nih aku dah cam.. Haha. Skema punya budak. Hahahahaha, jahat aku kan?? Ala aku dulu pun skema jugak. Lagi skema dari budak2 ni. Siap nak bawak beg sekolah lagi time g daftar. Haha. Mengader nak tunjuk aku da jadi budak sekolah menengah. Ok, abaikan sume tu. *tutup mulut tu*. Hehehe. Teringat laa zaman mula2 aku nak daftar sekolah nih. Memang excited boh. Tapi dalam hati takut aa kalau2 kena buli ngan senior (macam lam cite2 kat tv tu) haha. Alhamdulillah, senior aku baik2 belaka.

Ohh tadi jumpa ngan kaunselor aku tukan...aku tanya lah sesuatu yang menjadi beban lam kepala nih. Alaa bukan apa pun. Aku fikirkan sal plkn and pelajaran aku. Yelah aku kan tak dapek plkn first intake ni so maybe sama ada 2nd or 3rd intake aku dapat. Mostnya 2nd intake laa tapi ang bila dah 2nd intake kira2 bulan 5 gitu, tu dah time budak2 lower 6 nak daftar. Aku kan nak jadi budak sekolah lagi so cikgu aku nasihatkan supaya aku postpone kan dulu PLKN and sambung studi. Alahh..aku nak sangat pegi plkn tapi takkan nak postpone belajar. Cikgu aku cakap lagi, belajar memang takkan postpone melainkan plkn. Tapi kalau aku dah postpone PLKN tu bermakna aku kena masuk lepas abis belajar. Dan semestinya aku dapat untuk 3rd intake tahun tersebut. Taknak aa. Nak postpone belajar pun tak boleh sebab cikgu cakap tu masa depan aku. Memang lah aku pun taknak postpone mana2 satu. Cikgu aku cakap lagi aku kena pilih antara satu. Aku paling benci maa main pilih2. Dilema toll (=_=')

Ok...Dah fikir. Tau tak, tadi terserempak dengan cikgu sejarah aku kat teacher room. Cikgu perli aku tadi. Kui3. Cikgu tu cakap aku ni sayang betul kat sekolah kan tiap kali cikgu datang sekolah time cuti aku mesti ada. Hehee. Aku ?? Tersengihh je. Haha. Well sekolah ni dah macam rumah bagi aku, rumah lak dah jadi macam hotel untuk aku. *pe daaa* . Haha. Selagi khidmat aku diperlukan selagi tu aku ada. Aku bukan 'orang luar' pun. Haha, mengader siott.

Huhu panjang tol citer aku. Maseh kat korang yang sudi baca aku merepek panjang2. Aku memang suka merepek pun *abaikan*. Haha. 
Ok. Pesanan dari penaja (aku laa tu) buat adik2 form 1 and junior2 yang lain, yang mana baru datang selamat datang ke SMKDRI. Korang akan rasa beruntung duk kat sini sebab dapat cikgu yang baik2 and sporting2. dan yang mana nak kembali ke sekolah, selamat kembali ke sekolah. Belajar rajen2 okeh. Aku bukan lagi budak sekolah. Hehee. Untuk adik2 form 1 and junior yang lain korang duk baik2 kat smkdri okeh. Jangan sesekali buat masalah. Kesian kanlah cikgu2 tu, penat nak layan kerenah korang semua. Murid bukan sorang okeh. Beriokk. *ramai laa* So, jaga perangai jaga disiplin. Even smkdri bukan lagi sekolah kawalan but kalau korang jaga perangai korang yang cam singa tu *jgn mara* konfirm sekolah kita akan tetap terkawal jugak, okeh ?? Dengar cakap senior ni ye. Bekas senior korang lah sekarang. Hehe. Aku bersungguh2 pesan macam aa korang nak dengar pun. Lantak pi lah. Cikgu rotan korang baru tau. Kak nifa tak tanggung. Kui3. Dah nasihatkan pi korang yang degil taknak dengar. *perasanbagustol*

tatatitituu ^_^


Tiada ulasan: