Jumaat, 30 Disember 2011

Memories in 2011

Assalamualaikum...


Lagi sehari nak masuk tahun baru kan2. Jom countdown ramai2, jom ! Eh, korang dah ada azam ke untuk tahun depan ?? Tahun baru dengan azam ni memang sinonim kan. Tiap kali tahun baru tiba mesti masing2 pakat pasang niat, tercapai tak pun azam tu terutama aku. Kehkehkehh. Azam korang tuk tahun ni dah tercapai ke ?? AKu?? lagi teruk. Tak ingat terus apa azam aku. Haha. Teruk kan2?? Ish3 *geleng2 kepala*.

Citer pasal azam ni kita bawak ke tahun baru lah ye. Aku paling suka ngan status sal tahun baru ni kat home mukabuku aku. "Anda dinasihatkan supaya tidak memasuki tandas pada 31.12.2011 pada 11.59 pm kerana anda akan mungkin keluar pada tahun 2012" Kahkahkahh gelak sorang2 aku baca status ni. Tah sape punya idea lah. *bijak2*

Ok, aku penah cakap kat mukabuku aku nak buat entry sal kenangan aku sepanjang tahun 2011. Tak kira lah sedih ke happy ke. Semua aku list kecuali yang too personal sangat aku tak letak lah oke. Alaa, aku tau korang bukan baca sangat pun blog aku. Haha *majuk* Hachoii. Haha.

Ok, sini aku listkan antara 10 kenangan yang paling aku ingat sepanjang tahun ni.

1.   Kenangan dgn 'Sarang Geng'

~ credit to Farizhuzaini ~
 ~ time berkelah kat pantai pandak ~

Yes. Dengan group sarang. Banyak gilelah kot kenangan dengan dieorang. Group aku semua ada 10 orang. 5 lelaki 5 perempuan. Syazatty, Faris, Rafi, Syafiqzainal, Azhar, Ummiaqeela, Aqilah, Syukri and Intan. Mana2 kitaorang pergi mesti bersama. Even kekadang masa lepak kitaorang punya group tak penah penuh tapi tetap masih enjoy. Haha. Banyak beb kalau nak citer. Hurm masa sambut birthday azhar best sangat, mandi kat pantai pandak, time hantar ETA, mr Billy kat airport, berbuka puasa ramai2 kat food court giant, petang2 menggila kat sekolah mostly bila stress dengan rafi lah. Tapi aku seronok sangat sebab dapat kenal dengan geng2 ni. Aku baru dapat rasa nikmat persahabatan yang selama ni aku damba2 kan. Chewaahh ayat, takleh blah. Haha.. *segan deh*


Most thanks kat Rafi and Faris lah coz diaorang boleh dikatakan banyak bantu aku especially time aku jatuh motor dulu. Hahaa, tak pun benda2 lain ke. Kalau si Rafi ni memang dah jadi tempat aku lepas perasaan lah. Mamat ni dengar je kalau aku bercakap. *akumemangsukabebelkan2*  Haha thanks beb, u're the best. Hope lepas ni kita boleh jumpa lagi, okeh ! =)


2.   Badminton and olahraga sekolah

Aku rasa dua benda nilah akan jadi salah satu perkara yang aku rindu nak buat mostly olahraga. Badminton bila2 je boleh tapi olahraga dah takde dah lepas ni. Alhamdulillah pencapaian aku dalam dua2 sukan ni meningkat dari setahun ke setahun even dok cemerlang pun. For the first time selama 7 tahun aku dalam sukan badminton aku dapat gak pingat perak utk MSSD KTS. Alhamdulillah at least dapat naikkan nama sekolah walaupun tak sehebat seperti yang lain kan2. Lepas ni mesti dah tak buleh main lempar cakera lagi, aktiviti nilah paling aku suka. Alhamdulillah, dapat gak kumpul beberapa pingat tuk tahun ni, tahun last.

3. Secebis kasih sayang and perhatian

Heheee...senyum meleret beb *camkambindoh*. Haha. Oke tajuk tuk list no 3 ni takleh blah lagi. Nak kata hampeh tak pun tapi secara jujurnya aku bukanlah seorang yang tak mendapat kasih sayang. Umi and abah aku sayang giler2 kat aku. Yelah makpak mana tak sayang anak kan. Tapi aku ni kan anak tunggal *mukakonpius* so kekadang aku rasa sunyi lah bila dah hidup sorang2 ni. Serius aku bahagia untuk beberapa bulan terakhir ni sebab aku dapat rasa kasih sayang and perhatian dari beberapa orang yang sangat2 aku kasihi lah. Marah dieorang, teguran dieorang tu sumer aku sedar yang dieorang amik berat pasal aku, dieorang taknak aku hanyut, lagipun SPM dah dekat masa tu. Sape?? Adalah mana leh bagitau. Nama tidak perlu dimentionkan. Hanya orang2 tertentu yang betul2 rapat dengan aku je tau. Rahsia *malulerr* toink.

4. Graduation Day



Yes, yang ni paling happy lahh. Alhamdulillah, aku dapat gak graduasi even aku rasa aku tak layak nak dapat cam aku penah cakap sebelum ni tapi ada rezeki tuhan tetapkan untuk aku syukur sangat2. Bahagia gila dapat tengok muka umi and abah aku time tuh. Bahagia sangat3 bila dapat present dari seseorang yang sangat aku sayang and hormati. Terharu beb, aku tak pernah dapat apa2 daripada insan bernama guru. Terasa yang aku ni macam half part of her life. Dah3. Buat orang menyampah jerk, hehe. Seronok sangat masa tu sampai aku memang tak lalu nak makan masa tu. Hanya tuhan je yang tau perasaan aku time tuh. Syukur alhamdulillah, aku harap aku masih boleh banggakan umi dengan abah aku. 

5. Aku berubah jadi orang lain.


~ tengok, berangan lagi, orang amik gambar pn tak sedar *ish3* ~

Haaa, part ni paling best bagi aku. Paling meninggalkan bekas dalam hidup aku kot.  Aku berubah. Berubah dari seorang yang ceria kepada seorang yang pendiam, perahsia, bawak diri and suka fikir negatif. Hohoo, asal aku jadi camtu eh ?? Tu cakap cikgu aku lah kat aku. Entah. Aku pun tak tahu. Yang aku tau aku berubah ke arah kebaikan bila aku dah selalu datang ke kelas, homework selalu aku buat. Aku sedar aku ada tanggungjawab penting masa tu. Aku berubah pun kerana seseorang, seseorang yang banyak beri aku dorongan dan semangat pada aku untuk aku teruskan apa yang aku tengah buat masa tu.

Actually, beberapa bulan terakhir aku di sekolah memang kehidupan aku agak complicated sikit lebih2 bila ianya melibatkan insan2 yang amat aku sanjungi. *speechless* Aku ingin mendekati sedangkan mereka ingin menjauhi. Haha tetiba aku rasa cam 'err, sis ape yang ko buat ni haa?? Bodohnya laa ko'. Erkkk ter emo lak. Hehe. (^_^) Ok..past is past, let they go okeh ?? Even time tu aku cam hanyut tapi aku masih sedar apa yang aku buat. Sampai ada cikgu cakap aku ni tak normal. Haha, cikgu2, saya normallah cuma masa tu saya tengah stress je. Saya pun manusia. Terima kasih sebab tegur saya =D

Thanks kat cikgu2 yang banyak support aku, nasihat aku, beri aku semangat to carry on what i doing that time, beri aku kekuatan, tegur apa yang aku buat tu salah tak betul, bagi ilmu kat aku terutamanya. Halalkan segala ilmu yang diberikan. Maafkan kesilapan diri ini andai ada tersilap kat mana2 yang boleh lukakan hati cikgu secara sedar atau tak. Maafkan diri ni jugak kalau tak mampu berikan yang terbaik utk cg2 sumer. Lepas ni saperlahh yang nak terus support aku. Saperlah nak marah2 aku lagi. Tetiba sedih, sobsobsobb *biarkan*

Segala yang berlaku akan kukenang sampai bila2 sebagai kenangan indah and pengajaran yang paling bermakna buat aku.

6. Melepaskan tension dengan kekawan hari2 terakhir kat sekolah

~ time ni ngah studi kimia ngan kawan2, perah otak biar kecut *tension3*

Yang ni aktiviti paling best tiap2 petang. Hahaa, masa tu nak dekat2 exam kot. aku, faris, pyka and rafi lepak lam kelas aku. Masa tu hujan rasanya. Kitaorang tension yang amat sangat. Kebetulan rafi bawak speaker, aku lak bawak laptop pi sekolah. Kitaorang pasang lagu lepas tu memekik ramai2. Nyanyi lagu 'season in the sun'. Perghh, masyukK. Betul2 macam orang luperk diri *okeabaikantu* Haha, tapi faris tak join pun. *malukott*. Hahaha..lagi best masa rafi bawak pianoboard ke sekolah. AKu main2 ngan keyboard tu macam orang sawan tak pernah jumpa benda tuh. Haha *blushingdeh* . Part paling aku suka ialah mandi hujan !! Hahahaa, kawan aku marah sangat kalo aku mandi hujan. Hurm tu antara salah satu pelepas tension cara aku. Kui3..

7.  Jatuh motor

Huuhuu, tahun ni saja aku jatuh motor dah 3 kali. Haha, padam muka aku kan. Galak gatal nak bawak motor lesen dahlaa takde. First time jatuh motor, aku ingat masa tu aku stress gile3 yang amat kot. 2nd time tu takde apalah sangat cuma gear motor aku tersekat kat tiang parking kereta. Rabok (jahanam) gak gear motor aku. Haha..motor baru dah jadi gitu. Teruk aku kena dengar abah aku marah kat aku. Kui3. Alaa dah motor tu dia punya gear sangkut2 aku terus ar masuk gear satu pulas minyak lebih sikit je. Alahh lebihh sikitt jeee.. hehehe *okdahh*. Time tu aku balik lewat mujur laa ada si syafiq and rafiq tolong bawakkan motor aku ke bengkel yang berhampiran ngan sekolah. Pakcik bengkel tu lak dengan baik hatinya FOC kan kitaorang punya baiki motor tu. Hehe time kaseh pakcik =)

3rd time. Haha current latest. Baru je 2minggu lepas. Yang ni paling teruklah kut dalam sejarah aku penah dapat. Masa tu aku bawak motor dalam hujan lebat yang amat. Nak balik umah dari sekolah masa tu. Tah camne kat satu selekoh tajam ni aku terbabas. Hadoww, sedapp siott tuu macam makan cekedih je. Haha *manaada,sakitwoii*. Aku ada bagitau kat mentor aku yang aku xcident, xcident ke?? haha biar arh. Dia cakap konfim aku tengah berangan masa tu, macam dia tak tau aku ni camne. Aku time tuh da erkkk per kess lakk ?? Oke, saya memang kuat berangan =_=" .  haha tapi memang pun. Haha kantoi *malusiottnakngaku*. Lutut and kaki aku luka2 sikit, lebam2 kat badan tapi aku still leh carry on lagi neh. Tunjuk hebat aa kunun. Sampai sekolah terus pengsan sorang2. Haha.. gile tol. Oke, pengalaman tu.

Time aku jatuh motor tak sempat nak amik gambar, kamera manual jah. Dah auto nanti kalau aku jatuh lagi mesti ada gambar tu. *bluekkk* =P

8. Pengalaman bekerja

~ ponteng keje jap, haha *managerklutgknikompommrh* ~

Waaa pengalaman yang best gile neh. Yes, kawan aku ada cakap tempat dia keje nak pakai orang time raya neh. Aku masa tu tengah ada problem sikit and taknak terus pikir terus aku terima tawaran kawan aku. Aku ajak sekali si rafi. Alhamdulillah, aku rasa seronok gila dapat kerja gitu. Even penat sekalipun at least aku dapat rasa suatu nikmat yang betul2 beri aku kepuasan. Aku keje seminggu je, time raya hari tu. Ramai cikgu2 cam pelik ngan aku asal aku nak keje kan sedangkan orang lain sebuk nak beraya.

Well, aku ada alasan aku tersendiri kenapa. Yang penting bila aku dah tau betapa susahnya nak cari duit at least aku akan berusaha belajar betul2 untuk tingkatkan lagi taraf kehidupan aku di masa depan. Thanks kat umi abah n mentor aku sebab support keputusan aku even pada mulanya dieorang tak berapa setuju dengan pilihan aku. Takpe, take it as a experience ok. Pengalaman ni mematangkan.

9. Exam trial n spm 

Perghh ni takleh cakap apa. Aku dah puas berusaha. Nak menyesal ?? Haha, its too late laa my dear. Tak kesal apa2 pun sebab aku dah cuba buat yang sehabis mungkin dah. Aku tak harapkan apa2 sangat, aku tak harapkan keputusan yang cemerlang. Cukup kalau result spm aku jauh lebih baik dari result trial especially for subject account. Aku...huhuhu *taktaunakcakappe* 
Korang doakan kejayaan aku okeh, kerana aku benar2 memerlukannya. I lost my word every time i want to talk about this.

10. Kenangan dengan GSA


Okeh, yang ni terakhir dan yang paling aku ingat. Hahaa aku tak pernah lagi rasa happy bila dapat classmate yang gila2 semua tu. Bukan gila yang tak betul tu, tu lain. Ni gila2 yang masih ada batasnya. Aku pernah buat cerita pasal kegilaan budak2 kelas aku kat sini. So, tak perlulah aku taip lagi eh, sebab benda sama je. Haha.

As a conclusion, banyak lagi sebenarnya tapi terlalu panjang lah. Haha aku memang kalau naip ke tulis ke tak reti pendek2 tapi bila buat karangan Bm oke je pendek pun. Haha tu mungkin sebab aku takde idea kut nak mengarang. Mampus aku kalau cg bm baca neh. Haha *jgnmaracg*
So, tahun 2011 betul2 beri aku kenangan indah. The best year for me. 
Aku harap tahun depan akan jadi tahun yang lebih baik and sempurna dari ni.
Thanks kat korang yang baca dari awal sampai akhir. 


Tiada ulasan: