Sabtu, 31 Disember 2011

Selamat Datang 2012, Selamat Tinggal 2011

Assalamualaikum...


Yeayhh lagi berapa jam lagi nak masuk tahun baru. Jom countdown sama2 !! Eh korang tolong countdown kan untuk aku eh, aku sibuk tak sempat nak countdown. Heheee *alasan*

Selamat tinggal 2011 sobsobsobbb sedih maa. Selamat datang 2012 !!! Tahun yang cantekk beb. Aku sedih nak tinggalkan 2011 tapi kang itulah tahun depan dah 18 tahun. Cepatnya masa berlalu kang. Rasa cam baru jek kemaren aku aku masuk tadika *cehperasanmudalagikk* Toink2. Haha..

Alhamdulillah tahun 2011 aku dapat lalui dengan seribu kekuatan. Dugaan dan cabaran tu makin saban hari makin kuat. Ingatlah orang yang selalu diuji tu tanda Allah sayang kat kita. Kita kena kuat and sabar dalam menempuhi tiap rintangan yang datang okeh ?? Good.

Haa ni...aku ada blogwalking kat blog sis sorang ni. Tengok dia buat entry "Segment Selamat Datang 2012 dan Selamat Tinggal 2011". Aku terpanggil untuk skodeng. Baca3, hurm menarik. Baca lagi. Baca sampai habis. Hehee, dapat idea. Apa kata kalau aku join sama ?? Soalan dia menarik beb. Heeheheheee *sengihsorang2*


korang boleh jenguk blog sis ni dulu sebab ada benda penting yang mungkin korang berminat nak tau. So, apa tunggu lagi ?? tengok aa after that balik blog aku semula keh ?? hehehe... blog sis ruby

Ini syarat and peraturan dia kalau korang nak tauu. Aku just copy dari blog sis ruby tu jah. Heheee..


Syarat dan Peraturan segment ini ialah
1. letak banner dan link kan kepada entry segment Segment Selamat Datang 2012, Dan selamat tinggal 2011
2. tag 11 orang untuk Join Segment  Segment Selamat Datang 2012, Dan selamat tinggal 2011
3. Nyatakan 11 perkara yang mengembirakan/menyeronokkan Anda Tahun ini..
4. Nyatakan 11 perkara yang Menyedihkan/tidak menyeronokkan  Anda Tahun ini.
5. Nyatakan 11 azam and tahun lepas, (buat plot tercapai ke tidak azam tersebut)
6. Buat 1 cerita yang menarik yang berlaku pada 2011..
7. Nyatakan perasaan anda meninggalkan tahun 2011


Oke..now, jom kita tengok  apa erkk.. No 1 dah. No2 jap lagi. Jom ke no 3 !!

1. 11 perkara yang menyeronokkan/menggembirakan tahun 2011
~ Dapat hadiah motorsikal modenas CT 100 ~
~ Dapat graduasi dapat adiah spesel dari orang yang aku cayang ^_^ ~
~ berkelah kat pantai pandak dengan geng2 sarang ~
~ First time main boling tahun ni, hehehh ~
~ My first time jatuh motor, kui3 ~
~ dapat classmate (GSA) yang gile2 bercampur lak ngan cegu2 yang sporting gitu ~
~ Haaa !! Sejarah aku time trial first time dapat A solid, masyukk hehehh ~
~ Pengalaman first time keje, carik duit kt A&W time cuti raya (my first salary) ~
~ dapat naib johan dalam perlawanan badminton MSSD KTS baru ni, alhamdulillah ~
~ Dapat belajar akaun yang sememangnya killer subject bagi aku ~
~ Kenangan ngan cegu2 yang amik berat sal aku ~

Ok done ! Next ~~

2. 11 perkara yang menyedihkan / tak menyeronokkan tahun 2011 (tak suka soklan neh, heheee)
~ My 1st mp3 hilang time bawak motor hari tuu =( ~
~ kena marah dengan seseorang, marah yang amat3 sangat (takpernahlagitengokdiamarahcamgitu)  =,=" ~
~ time perpisahan sir yzel, paling tak suka neh ~
~ nak tinggal sekolah, kawan2 and cekgu2 ~
~ jatuh motor gakz (sakit laaa,sobsobsobb) ~
~ nak berpisah dengan orang yang sangat disayangi ~
~ berselisih faham dengan bestfriend (tapi da baek sekarang, yeyy =D ) ~
~ tension dengan markah akaun yang tak pernah2 nak naik, maaf cikgu =( ~
~ tak buleh amik lesen lagi tahun neh, serius sedeyh ~
~  kena terima hakikat aku bukan lagi dak sekolah *hahangadersiott* ~

Hurm payah tol soalan neh, takpe2. Soalan lain jom.

3. Azam tahun 2011 nak sebelas mende and adakah azam tuh tercapai ke idak

Hurm, yang neh susah sebab aku dah lupa apa azam aku. Haha. aku memang pelupa sebenarnya *hehehee* =_=" Yang aku ingat aku nak ubah perangai aku yang buruk pada yang baik. Of course laa nak yang camtu kan, semua orang nak buat camtu kan3. Kui3.. Ni aku punya azam entah laa cukup 11 ke idak. Hentam kan aje mana2 yang ingat. Hehee..

Yang aku ingat aku nak subjek math mode aku yang tak pernah2 lulus masa form 4 tu lulus gak kut mana2 pun naik form 5 neh. And alhamdulillah, lulus jugak setelah berhempas pulas. Hehehheeehh...

Azam aku nak buat lesen tak dapek kerana masalah2 tertentu. Lepas tu azam aku nak dapatkan motor dah tercapai even lesen takde lagi. Hehehhh so aku bawak motor tanpa lesen yang sah *wahhpengakuanberanikenesaman*. Yang paling aku ingat laa rasanya lah kan aku nak tahun 2011 jadik kenangan yang paling best dalam hidup aku sampaikan aku rasa aku taknak berganjak ke tahun2 lain. Alhamdulillah, dan doa aku termakbul hehee. Rasa cam taknak je tahun neh berakhir.

Satu lagi azam last aku. Aku nakkan result akaun aku yang ialah yang terbaik antara terbaik aku pernah dapat setimpal dengan usaha aku. Nak tau berbaloi ke tidak usaha aku yang aku buat pada tahun ni kita tengok hasilnya bulan 3 tahun depan okehh. Sumpah, aku takut. Memang boleh buat aku bunuh akal -_-' *bknbunuhdiriyer*

4. Satu cerita yang menarek tahun neh.
 Citer ni menarik pada aku lah. Pada korang tak kesah lah menarik ke idak. Masing2 punya cerita sendiri kan. Tapi sekarang ni aku yang tengah menjawab soalan neh jadi biarkan aku citer kisah aku dulu. Heheheee *sewelkang*

Kisah menarik erk...terlalu banyak sebenarnya peristiwa yang berlaku dalam hidup aku sepanjang tahun neh. Semua menarik. Walau pahit pun aku anggap tu semua kenangan and pengalaman yang manis and menarik. Bukan ke pengalaman tu mematangkan seseorang. Alhamdulillah, segala ujian aku lalui dengan hati yang cekal and semangat yang kuat. Huhuhu. Perasaan sbg seorang pelajar sek menengah tu bila dah nak abis sekolah ni memang pelik2 laa bagi aku. Tapi bila difikirkan memang menarik. Sebab aku dapat macam2 pengalaman and perasaan. Aku lebih kenal orang2 yang aku memang nak kenal. *takyahtau*

Aku rasa tahun ni paling bermakna buat aku sebab hari2 terakhir aku di sekolah, aku dapat rasakan perasaan yang memang tak pernah2 aku rasa sebelum ni. Disayangi, diberi perhatian, dimarahi and macam2 la especially dengan seseorang neh. Rasanya tak perlulah dimentionkan nama neh. Cuma kalau lah dia terbacakan neh. Aku nak dia tau yang aku amat menghargai jasa dia pada aku sebab dia yang menyedarkan aku akan kepentingan masa depan aku dan memberi aku kekuatan untuk aku teruskan apa yang aku buat. Kerana dia aku kembali bangkit dan berubah. Dialah mentor aku. Sumber kekuatan aku. Satu masa aku harap aku mampu buat dia bangga akan pencapaian aku.

Oke...waaa panjang lebar. sorrylaa. hehehe. Last question, please.

5. Perasaan aku nak meninggalkan tahun 2011 neh.
Teramatlah sayu dan sedih. Tapi hidup perlu diteruskan okeh. No matter what happen. Cuma mampu berharap tahun depan akan jadi lebih indah dari tahun ni dengan tittle pelajar tingkatan 6 mungkin, insyallah. ^_^

Oke, balik pada no 2. Ni 11 blogger yang saya nak tag. Anda cubalah jawab tag sy nih ye. Nak tau jugak kesah anda sepanjang 2011 ni. terima kasehhh


blogger yang ke 11 agak susah nak cari =P



2 ulasan:

ruby sarip berkata...

alahai~
sedih nyer music..
bila baca part sedih memng kena la..
thanks nyer for the join! jangan sedih3!
good luck!

Unknown berkata...

@rubysarip
sis...hehee...music tu memang bg touching sket.
sesama gak sbb wt tag ni. mmg tercari2 n tertunggu2 tag yg cam gini