Ahad, 5 Februari 2012

Perjalanan di Bitara bermulaa...

Assalamualaikum...


Aku kembali menjengah setelah beberapa hari menyepikan diri tuk seketika. 
Diam bukan bermakna hilang cuma kekadang menyepikan diri tu bagus.
Well done, aktiviti aku sekarang tak lah sesibuk macam dulu lagi dah. Lebih sempoi dan santai rasanya. Hope so. Sekarang aku dah berpeluang amik lesen. Yeye...even though hanya setakat lesen motor je tapi bagi aku itu dah cukup bagus. Dah dapat lesen nanti kalau ada apa2 dah tak payah susahkan abah aku lagi kalau nak kemana2. Dah dapat lesen nanti boleh lah cari keje. Thanks to all my beloved friends Syafiq, Fariz n Azhar sebab diaorang, aku dapat amik lesen. Thanks temankan aku pegi Bitara dan tolong daftarkan untuk aku. Terharu beb. =D

 ~ Welcome to Bitara. Drive save and have fun here ^_^ ~

~ IC sementara yang menggantikan IC ku yang rosak. ~


~ Result ujian komputer aku. It was oke. I thought i got 42 only for the first but the truth is...hehe alhamdulillah ~

Hari sabtu aku daftar, selasa dengar ceramah KPP selama 8 jam. Ceramah tu 5 jam je sebenarnya, lagi 3 jam termasuk waktu pembayaran kat kaunter and rehat. Dan sabtu kemaren, ujian bahagian 1, ujian komputer. Alhamdulillah...aku lulus. Walaupun masa hari ujian tu memang banyak dugaan yang menimpa aku dengan kasutnya, ic aku lagi yang tetiba je rosak, dengan demamnya berserta keadaan hidung yang memang takleh nak cakap pe tapi semuanya berjalan dengan lancar. Tak sia-sia menunggu hampir berjam kat tempat ujian.

And now...waiting for this thursday untuk ceramah teori 3 jam and sekaligus buat amali selama 3 jam gak kat litar. Kalau boleh nak buat secepat mungkin dan bolehlah dapatkan L as soon as possible gak tapi sebab masalah tertentu i have to wait for this thursday. A little bit nervous but it will be okay, i think. Harap2 sangatlah semuanya lulus. Moga Allah permudahkan segalanya.  Lagi 8 jam amali perlu dibuat sebelum QTI and test dengan JPJ untuk dapatkan lesen P. Untuk pengetahuan lesen P tak boleh didapati dalam masa 2 minggu je oke ? Its take a long time possibility a month or more. Who knows. So jangan tersilap cakap kalau anda tak tak tahu pape pasal 'kejadian' lesen ni if not your friend may laugh at you as they could and would.

Oke done with it. Nak bagitau sikit. Sebelum tu outing dengan geng2 sarang, kitaorang ke Karnival Jom Masuk U. Selalu dah pergi tapi kali ni lain sikit sebab pergi as a lepasan SPM terpaksa singgah banyak gerai nak tau more pasal course2 yang ada. Penatlah weh. Tu pun tak habis pusing. Dua hari macam tak cukup. Dengan hujannya lagi. Thanks to Fariz sebab dah bawak geng sarang dengan kenderaannya. Don't worry, he has got a driving license during that time. Berminat dengan pusat pengajian IPTS 'Netherland of Maritime of Institute College'. Tapi macam susah nak dapat je. Tetiba keliru nak pilih apa. Dip Perhutanan? Perakaunan ? So how bout form 6?? Ahh tak tahu !!! 
Dengar kata result keluar 23 Mac. Ohh damn2 !! Masih terfikir lagi camne nak face that day soon. I wish my result soon will better rather than trial's result.



~ Kenderaan tak rasmi Fariz yg membawa geng sarang ke destinasi ~

~ Seorang pemandu yang berhemah sebab sentiasa berhati2. Ingatlah orang tersayang kalau tak sayang nyawa sendiri..lalalaa ~


Dah 4 hari demam tak baik2. Semuanya bermula dari malam tu. A nightmare. Selera melayang. Sabar2. Rabu ni plan nak outing lagi dengan geng2 sarang. Picnic jah dekat lagoon. Bila dah outing duit pun mesti out jugak kan. Huhuhu ~~" . Minggu depan ke Langkawi pula....ahh duit lagi...pening sudaa..
I can't let all my steps stop from keep moving from here !!!


lovequotesrus:

Photo Courtesy: hellyeahitsrandom

leilockheart:

quote submitted by addictedtonine

Sangat mengharapkan ........



Tiada ulasan: