Khamis, 29 Mac 2012

She changed me to the right way, thankful to Him..

Assalamualaikum...

First of all, syukur alhamdulillah segala kata2 pujian buat yang maha Berkuasa.

Another post for this month..will be the last post for month three.

                Alhamdulillah, finally I made it. Result spm sudah seminggu keluar. Syukur ke hadrat illahi kerana aku diberi peluang menggembirakan hati kedua orang tua aku, itu yang menjadi keutamaan aku sebagai anak. Mendapat keputusan spm sebegini sememangnya tidak kuduga. Always expect the worst so you will never disappointed. Mungkin kerana aku kurang berkeyakinan terhadap diri aku sendiri tu sebab aku tak berani nak berharap sangat.  Keputusan aku tidaklah sehebat Nur Amalina yang mendapat 17A tu.  Aku pun tidak pernah berharap mampu menggenggam 9A di tangan  tapi cukup dengan apa yang aku dapat sememangnya memuaskan hati aku. Alhamdulillah hasilnya setimpal dengan apa yang telah aku usahakan terutama bagi subjek Akaun.






Gambar kat atas tulah result spm aku. Not good enough at all but it was better than trial result. Paling aku rasa bersyukur dengan result Akaun aku. Bagi yang mengenali aku dan selalu membaca post2 aku kat blog ni pastinya tahu betapa sukar dan peritnya bagi aku untuk dapat keputusan begini. Mungkin pada sesetengah orang ianya perkara biasa je tapi pada aku terlalu besar maknanya bila first time aku tengok result spm aku, subjek akaun lah yang aku paling takut nak tengok sekali. Mujurlah dapat A. Syukur sangat2...

Sebenarnya, result akaun aku ni merupakan hadiah untuk seseorang yang banyak berjasa pada aku. Maybe, ianya tak seberapa sangat.  Kalau bukan kerana dia aku mungkin tak mampu capai apa yang aku dapat sekarang. And kalau bukan kerana dia juga yang terlalu yakin dengan aku, aku mesti takde kekuatan to go through apa yang aku buat selama ni, aku mungkin takde keinginan untuk berusaha. Aku akui, kerana dia aku banyak berubah. She changed me a lot. Teringin sangat2 untuk aku ucapkan terima kasih padanya. I know, i have no chance to do it anymore but someday, one day i hope she will not how much i thank to her. 


Untuk subjek Sains, aku rasa result aku tu berbaloi lah kut sebab aku tak kuatkan sangat usaha aku untuk tiga subjek terpenting ni even i know how much they are meant to the others students. Okelah kalau nk compare dengan result trial. Lulus semua. Ada yang berkata silap aku kerana terlalu fokus pada subjek akaun hingga subjek yang lagi penting tu terabai. Hurm, nak kesal dah takde guna pada aku takde yang silapnya dan aku langsung tak rasa kesal or sesal or whatever la sebab aku tau di mana hala tuju aku lepas ni. 

Pada cikgu2 yang banyak memberi ilmu dan tunjuk ajar, terima kasih atas segalanya, terima kasih atas sokongan, nasihat dan dorongan. Aku amat menghargainya. Maafkan segala salah dan silap selama aku bergelar pelajar kepada guru2 di SMK Dato' Razali Ismail. Aku pelajar banyak kekhilafan. Pada kawan2 gak terutama geng2 Sarang, thanks bagi yang banyak tolong tunjuk ajar gak. Huhuhu..dok reti ahh nak wat ucapan. Hahaaa..

Oke, selesai untuk itu. Untuk permohonan UPU semua sudah setel... Kat bawah ni pilihan aku. 


Ada orang tanya "Asal perhutanan? Bakpe dok pilih akaun je, result akaun oke jugak tu kan" . Hurm, soalan wajib tiap kali orang tanya pasal result lepas tu tanya hala tuju aku. Susah jugak nak explain sebenarnya sebab aku sendiri kurang pasti mengapa dan kenapa. Aku ada sebab aku tersendiri yang aku memang tak dapat nak jelaskan kenapa. Apa yang boleh aku kata, i want do what i want to, i won't do anything because of something or someone. Ini pilihan aku, andai kata aku tersilap buat pilihan lagi kali ni, biarkan. Aku nak cuba sesuatu depend on my interest.  Insyallah, aku pasti ada sesuatu yang telah dirancang olehNya untukku. Rezeki ada di mana2. Kalau rezeki aku di bidang akaun, ada lah. Kalau tak ada pun aku terima seadanya. Kita hanya mampu merancang, Allah yang menentukan segala2nya. 


 





Tiada ulasan: