Sabtu, 4 Ogos 2012

Complicated mind betul !

Assalamualaikum...

I'm home !!!! But for two days only :'( Never mind, its ok to be far from family. Taking care of myself. Cop! Ni bukan jurnal muet lorh nak ber-speaking. HAHA. Sebut pasal muet, i have to settle down 20 more entries lorh for my diary. Aiseymen. Tapi ok laa teacher muet tak suruh buat blog for diari macam kawan aku kat matrik tu. Sir muet dia lagi dasyat. HAHA. Oklaa...

Hey..ini cerita tentang aku. A teen with a complicated mind. Yes, sangat2. Baruku sedar. Hahaa...

Now, everyone has their own way to live. Including me also. Aduhh, aku dah terlekat dengan bahasa asing nih. Ishh... Ohh, hari-hari aku di hostel ? Alhamdulillah, getting better. Tahun ni tahun pertama aku berpuasa di hostel dengan kawan2. Actually bukan dengan kawan tapi dengan senior2 aku. Kakak2 upper6. Seriously, aku lebih rapat dengan mereka than kawan sebaya aku. Mungkin disebabkan kitaorang roomates ? Syukur sebab all of them semua baik2 dengan aku. Yes, sometime peeps can't go with me. The way i act. The way i'm thinking. Huhu. Berpuasa jauh dari family, memang rasa lain. Ni pertama kali dalam hidup aku tapi mujurlah tiap minggu boleh balik so kekadang bolehlah berbuka dengan umi dan abah. Kekadang rasa seronok tinggal di hostel dah rasa cam taknak balik je bila tiba hari minggu. HEHE

Rakan2 sebaya aku mostly geng sarang yang belajar jauh2 sekarang pun mesti excited berpuasa sebagai orang rantau. Yelah, berpuasa di tempat orang lagi jauh dari family. Mesti tak sabar2 dah nak balik kampung. Dari Perlis, KL, Negeri9 dengan Hulu trg. Bila kita boleh kumpul balik cam tahun sudah ye ? There would be many stories between us. I'm waiting for you guys here.

I have change a lot. Sangat2. Even i'm not as happy as before but it's oke for me to get through the day. Keep independent. 24hours masa aku banyak dengan buku. the way i study, kalau aku buat tahun lepas for sure boleh straight A. Struggle gila kut. HAHA. Aku banyak berfikir so untuk elakkan dari terus berfikir baik aku betul2 fokus pada buku. Aku dah cakap pemikiran aku susah nak dijangka. Syukur dengan pengalaman lepas yang banyak menyedarkan aku. Life is not easy. Life is a game. I'm the player in my own game. Win or lost ?

Apa lagi? fikiran aku penuh dengan benda-benda sampah.

Terlintas gak di fikiran ni kekadang...kalau aku tak dapat teruskan apa yang aku nak, so apa perlu aku buat. Kena ada back up plan kan? Belajar sejarah memang best tapi betul juga bila ada yang bertanya nak kerja apa dengan subjek sejarah semata2? Ok, fine...ketepikan tu dulu. Eh, kejap. Bukan ke rezeki tu Allah dah tetapkan? Bukan ke aku tak kesah dengan semua tu. Bukan ke aku yakin bahawa akan ada tempat untuk aku asalkan aku berusaha dan selepas tu tawakal? Mana pergi kata-kata tu ? Haishh, melencong jugak. Ok, stop ot. Just terus belajar. get the best pointer. As what my friend said, beat all the students, get the highest mark. then, semua benda boleh jadi. Insyallah..



~ gambar yang aku edit bersama dengan roomates. They all best. No more lonely. =D ~


Ohh...i'm so glad to know that my friend is happy with his new life at there now. I hope he never come back the way he used to be before.

Tiada ulasan: