Khamis, 10 Julai 2014

Iftar dengan sahabat 2014

Assalamualaikumm...

Alamak terlepas match antara Holland dgn Argentina lah, sahur pun terlepas. adess.
Kisah kali ni..berbuka dgn geng2 dari smkdri. Tak ramai yang join sebab memasing ada hal. Inipun kebetulan sahabat yg belajar di UUM sedang bercuti. First time berbuka kat Uncle Chua Restaurant, yang paling aku suka roti toast nya. Best. Rasa macam nak lg. Kalau tak kerana org ajak makan kat situ, memang tak terpegi kalau dgn family ataupun sendiri. Haha. Secret Recipe pun org bawak pi. Sadiss kan. Haha.

Lepas berbuka, terawih kat Masjid Ladang. First time utk ramadhan kali ni. Ya Allah, merdunya suara imam solat isyak dan terawih tu. Tak pernah aku rs boleh sekhusyuk tu dan rasa macam tak puas lagi. Buat 8 tp rasa macam kejap jer, terlalu asyik. Nak je buat 20 tapi masa tu nak blk cepat yelah ank dara kuar sampai lewat malam mana bagus kan kan.. Next time nk gi terawih sana lagi.
Masa dengan kekawan langsung tak terfikir masalah. Admit laa, hidup aku ceria pun bila adanya sahabat2. Walaupun tak ramai tapi kehadiran mereka sdh cukup buat aku senang. Lebih baik punya teman rapat yg sedikit tapi memahami dari punya teman yg ramai tapi hanya ada bila berkepentingan. Kekadang rasa mereka lebih kenal aku berbanding org yg aku fikirkan 'keluarga'. Now keluarga aku cuma umi abah aku jer dan juga sahabat2 aku ini. Yep, aku lebih senang begitu. Hahahaa ni yang malas ni, asik nak touching je memanjang. chill lah wehh.

Ok..to my bestfriends..umi zaty qilah n syuk thanks for that nite. Really enjoy that moment. Harap sangat dpt kumpul ramai2 lagi termasuk fariz syafiq azhar n rafi. Moga ukhwah ini berkekalan hingga ke syurga. Berkasih kasihan sesama kita kerana Allah. Salah satu golongan yg dpt masuk syurga adalah mereka yg bersahabat, persahabatan mereka kerana Allah. Alhamdulillah, syukur sgt sebab Allah hadirkan mereka sahabat yg baik dan saling mengingati Allah buatkan aku sentiasa dekat dgn pencipta aku.

Tiada ulasan: